Fico dal Počiatkovi zelenú na biznis

Autor: Igor Hraško | 17.2.2016 o 15:11 | (upravené 17.2.2016 o 20:34) Karma článku: 7,08 | Prečítané:  743x

A máme to tu. Fico pri štrajku učiteľov a výpovediach zdravotných sestier tvrdil, že kvôli nim nemôže zaviazať budúcu vládu. Ale kvôli kšeftu na obchvate Bratislavy úplne v pohode.

A keby len jednu vládu, ale za 30 rokov sa tu toho môže vystriedať ojojooooj.

15. januára tohto roku som otvorene kritizoval koncesnú zmluvu a jej záludnosti. ( http://igorhrasko.blog.sme.sk/c/398031/kauza-d4-a-r7-a-zabudlivy-pociatek.html ). 

Nik vtedy nevenoval tejto zmluve dostatok priestoru. Len ministerstvo mi odkázalo, že si mám naštudovať problematiku. Ale zabudli na svoje vlastné slová zo 7. decembra, kde hovorili niečo úplne iné. A ako tak zisťujem, ani teraz zmluve nik nevenuje svoju pozornosť. Stále sa hovorí len o minimálnej vysúťaženej cene, nik sa pri súťaži neodvolal a že cena je prekvapivo nízka a môže sa začať stavať. Dokonca sa neberie na vedomie ani analýza ministerstva financií, ktorá prehodnotila celý projekt v porovnaní s variantou, že by toto celé staval štát.

Došlo totiž k úprave niektorých technických detailov o ktorých som hovoril na tlačovke, takže bolo jasné, že celá stavba vyjde lacnejšie. Ak napríklad na 20.-tich kilometroch zúžite celú cestu o meter, to je 20.000m štvorcových cestného telesa a s tým súvisiace zmenšené zemné práce, menší návoz materiálu, úprava menšej plochy. Ak znížite rýchlosť s pôvodných deklarovaných 130km/h na rovnakých 90km/h, ako je to na bežných diaľniciach v meste, môžete skrátiť všetky nájazdy a výjazdy z diaľnice. Tu je to zlacnenie, ale na menší variant. Na toto upravené riešenie bola štúdia ministerstva financií, ktorej výsledok bol, že variant za štátne vyšiel len o kúsok horšie, ako PPP. Opäť napajchľované čísla, aby im to vyšlo! Hovoriť o potrebe celej D4 ani nebudem, nakoľko bude chýbať dôležitý úsek tunela popod Karpaty a bez neho bude mať obchvat D4 slabý efekt, ak vôbec, možno len ako rekreačná cesta. Nespochybňujem však celý úsek R7

Ak by sa začala stavať samotná R7 bez D4, tak jednoznačne vyjde lepšie stavanie z rozpočtu, ako cez PPP. Samozrejme, od začiatku poukazujeme na to, že to niekomu vyhovuje takto.

Prvá naša väčšia tlačovka  ku tomuto obchvatu bola už 19. Februára 2015.

A aj keď sa hovorí len o španielskom konzorciu, sú to len developeri a oni si opäť musia najať stavebné firmy, ktoré to za nich urobia. Môžeme tri krát hádať, kto to bude stavať. Ja tipujem Váhostav a Doprastav. A keďže sú v koncesionárskej zmluve KOMPENZÁCIE, tak cez tieto sa bude dať vyryžovať toľko, že to nakoniec bude tých 4,5 miliardy. Len niektorí jednoduchší ľudia si to dnes ešte nedokážu uvedomiť.

Skrátka chystá sa podvod na občanoch SR a ja dúfam, že sa tejto vláde nepodarí PPP projekt finančne uzatvoriť (lebo potom sa už zmluva nedá vypovedať) a že sa ani nedostanú do vlády aby dokonali tento hanebný biznis.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?