reklama

Ochrana európskych hraníc alebo len Ficove prázdne reči?

Na bratislavskom summite sa hovorilo aj o témach európskej spoločnej armády a posilnení ochrany Schengenskej hranice. Dnes to v médiách bolo opäť potvrdené. Beriem to však stále ako prázdne reči. Nadväznosť na predchádzajúci blog.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Náš premiér vie pritvrdiť len na domácej pôde. Na tej európskej je však ticho, ako voš pod chrastou. Opäť vystupuje na domácej scéne ako bojovník proti migrantom, ale poza chrbát občanov umožnil systému Euroštruktúr, aby sme pykali za to, že nechceme migrantov. Aj v článku venovanom summitu portálu Čas.sk sa môžeme dočítať aj toto: „Tento týždeň však splnomocnenec vlády SR pre vyjednávanie rozpočtu EÚ Vazil Hudák súhlasil pri rokovaniach o eurorozpočte v Bruseli so škrtmi v eurofondoch na budúci rok o 24 percent, pričom tieto prostriedky by sa mali použiť na riešenie otázok migrácie.“. Z tohto vyplýva, že Ficova vláda má síce tvrdú rétoriku, ale pripravila nás o časť Eurofondov na budúci rok práve kvôli migrantom!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poďme však ku ochrane vonkajšej Európskej hranice, o ktorej sa hovorilo tiež na summite. Podľa starších medializovaných informácií je ochrana vonkajšej hranice polemická, nakoľko sa dostali na povrch informácie, že tí, čo by mali strážiť našu vonkajšiu hranicu skôr pomáhajú migrantom dostať sa do EÚ. Prevádzači ich nechajú napospas osudu a očakáva sa, že ich pobrežné hliadky nájdu. Ako to teda bude vyzerať s tým posilnením?

Aby sme si utvorili určitý obraz o ochrane hraníc, prenesme sa na našu východnú hranicu. Predstavme si, by to tam asi fungovalo, keby niekto vedel, ako púšťať skupiny migrantov aj s prevádzačmi na naše územie a potom zrejme ďalej na západ. Takže moja fikcia:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na hranici pôsobia naši pohraničníci a kontrolujú hranice. Využíva sa technika, hliadky jazdia v teréne aj na štvorkolkách. Čo je však z hľadiska fikcie dôležité, že hliadky majú vo svojej pracovnej smene určené sektory, ktoré kontrolujú v určitých časových intervaloch. Teda prechádzajú územím v presne stanovenom časovom a priestorovom pláne. Ak by prevádzači vedeli, kto, kde a kedy bude prechádzať, mohli by sa nachystať na „hluchý čas“ v danom sektore a v pokoji previesť skupiny migrantov na naše územie. Problémy a tým aj odhalenia by mohli nastať vtedy, ak by sa hliadka z nejakého dôvodu oneskorila. Potom by prevádzači padli do rúk hliadky a museli by byť predvedení na veliteľstvo. Na úspešných pohraničníkov by iste čakala odmena, alebo nie? Mohli by ich čakať aj výčitky, prečo tam boli? Prečo sa oneskorili na ďalší sektor? Nuž kto vie. Toto je len fikcia, ale veríme, že ochrana našej východnej hranice vyzerá určite lepšie!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A podobne to môže byť aj s ochranou vonkajšej európskej hranice. Budeme síce posilňovať strážcov, ktorí však môžu mať úplne iné inštrukcie, ako si my, bežní občania EÚ predstavujeme, nakoľko kontrola zo strany občanov práve v tejto oblasti neexistuje, aspoň ja o nej neviem. A opäť zbytočne vyhodené financie, ktoré mohli byť účelnejšie investované na obnovu a rozvoj vojnami kvárenými africkými krajinami.

Igor Hraško

Igor Hraško

Bloger 
  • Počet článkov:  78
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Folklorista, učiteľ a bývalý poslanec NR SR za Obyčajných ľudí a nezávislé osobnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu