reklama

Pátranie po odsúdených 2. časť

A máme tu pokračovanie „pátrania po odsúdených“ a zároveň pátranie po získaní informácií o potrestaní páchateľov protiprávnej činnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keďže som naozaj neočakával od ministerstva relevantnú odpoveď, poslal som tú istú otázku na Generálnu prokuratúru dňa 6.12.2017. Samozrejme, že mailom a mailom som žiadal odpoveď. Čo je zaujímavé, GP odpovedala na moju otázku tak, že čítala môj blog ( https://igorhrasko.blog.sme.sk/c/471109/opat-nekompetentna-zitnanska-alebo-jej-ministerstvo-patranie-po-odsudenych-1-cast.html ), teda nie to, čo som im poslal mailom (a posielal som ten istý list, len adresát bol iný). Výsledok je však potešiteľný, nakoľko GP potvrdila môj postup a informovala ministerstvo spravodlivosti o tom, že mi má dať odpoveď na moju otázku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poďme však postupne, ako bola moja žiadosť preposielaná na rôzne orgány samosprávy a štátnej správy. Keďže podľa očakávaní starosta Luníka IX nemá mať odkiaľ predmetné informácie, lebo, ako som písal, súdy mu rozsudky neposielajú, postúpil starosta moju požiadavku na Bytový podnik mesta Košice. Neviem si predstaviť, ako môže mať bytový podnik informácie o odsúdených, ale čakal som. Odpoveď prišla 21.12.2017 s tým, že požiadavku preposielajú na OR PZ. Vo svojom stanovisku však uvádzajú dosť závažnú skutočnosť: „BPMK podalo množstvo trestných oznámení, avšak nemá informácie, či boli páchatelia niekedy nájdení a či vôbec bol niekto odsúdený.“ Poslal som im však doplňujúce otázky – Kto im nahradil spôsobené škody a v akej výške. Tu už však odpoveď bola trochu v „iných intenciách“. Že tá škoda vlastne ani nebola taká veľká, lebo sa počítalo s obstarávacou cenou bytov. To znamená, že ak niekto zničí byt v nájme, ktorý bol postavený dosť dávno, tak vlastne nespôsobí veľkú škodu, lebo obstarávacia cena bola v tom čase vlastne len pár korún. To nevadí, že dnes tieto byty, aj napriek nízkej obstarávacej cene, majú trhovú hodnotu niekoľko desiatok tisíc Eur. Na Podhradovej napríklad kúpite zrekonštruovaný len jednoizbový byt za 68.000,-€! Dnes máme trhovú ekonomiku a dnes sa niekomu stavajú byty za dnešné ceny, ale aj tie postavené v minulosti mali svoju hodnotu, ktorú im niekto postupne znižoval, ale nechápem, prečo si bytový podnik pri odpovedi zobral za bernú informáciu o obstarávacej cene. Ďalšie zdôvodnenie bolo, že byty ničili maloleté osoby. Tak kde boli potom ich rodičia a ich zodpovednosť? Mňa by však ešte zaujímalo, aké boli náklady na zbúranie domov Luníka IX, ktoré už neboli spôsobilé na bývanie!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po týchto peripetiách mi prišla odpoveď z Krajského riaditeľstva PZ v Košiciach 5.1.2018. V odpovedi sa píše, že: „Podľa dostupných zistení neboli od roku 1997 za spáchanie protiprávnej činnosti pri ničení obytných domov a bytov na sídlisku Luník IX v Košiciach Policajným zborom Slovenskej republiky stíhané žiadne osoby.“ !!!

Odpoveď však naveľa prišla aj z ministerstva spravodlivosti SR 8.1.2018, kde sa okrem iného píše, že takúto štatistiku vôbec nemajú a vysvetlené ich dôvody, prečo tomu tak nie je.

Z toho mi vyplývajú otázky. Ako chce Žitňanská zo svojim rezortom prispieť k právnemu štátu, ak vôbec nevie, z akých štatistík vychádzať pri návrhoch zákonov? Tieto sú totiž vždy súčasťou dôvodovej správy pri podávaní zákonov. Akú to máme rovnosť pred zákonom a aký sme to právny štát, keď napríklad vodič pri prekročení rýchlosti o pár kilometrov a pritom nespôsobí žiadnu škodu, je potrestaný a obyvatelia Luníka IX, ktorí zničili niekoľko bytoviek potrestaní nie sú!? Luník IX je len najviac medializovaný prípad ničenia poskytnutých bytov. Kde všade však boli takéto byty zničené a v akej celkovej trhovej hodnote? A následne, koľko bude stáť výstavba nových?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje pátranie po odsúdených skončilo tak, že odsúdených som nenašiel. Ale ministerstvo vnútra predkladá štatistiky, ako u nás klesá kriminalita. akými metódami bola znížená kriminalita na Luníku IX? Namiesto trhovej ceny zničeného bytu bola počítaná zostatková hodnota a za páchateľov boli označení maloletí. Štatistika je dobrá a spôsobené škody zaplatia daňoví poplatníci!

Z tohto mi však vyvstáva ešte jedna otázka: Ak nám klesá kriminalita, a väzňov by mali byť teda menej podľa štatistík ministerstva vnútra, prečo chce Žitňanská novú väznicu? A vláda jej výstavbu za niekoľko desiatok miliónov Eur už schválila!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Mail so žiadosťou na Generálnu prokuratúru.
Mail so žiadosťou na Generálnu prokuratúru. (zdroj: Igor Hraško)
Postúpenie žiadosti z GP na MS SR 01
Postúpenie žiadosti z GP na MS SR 01 (zdroj: Igor Hraško)
Postúpenie žiadosti z GP na MS SR 02
Postúpenie žiadosti z GP na MS SR 02 (zdroj: Igor Hraško)
Postúpenie žiadosti z GP na MS SR 03
Postúpenie žiadosti z GP na MS SR 03 (zdroj: Igor Hraško)
Mail od BPMK zo stanoviskom
Mail od BPMK zo stanoviskom (zdroj: Igor Hraško)
Stanovisko s odpoveďou BPMK
Stanovisko s odpoveďou BPMK (zdroj: Igor Hraško)
Doplňujúce otázky na BPMK
Doplňujúce otázky na BPMK (zdroj: Igor Hraško)
Odpoveď BPMK na doplňujúce otázky
Odpoveď BPMK na doplňujúce otázky (zdroj: Igor Hraško)
Mail s podaním informácie z KR PZ Košice
Mail s podaním informácie z KR PZ Košice (zdroj: Igor Hraško)
Podanie informácie KR PZ na pôvodnú otázku položenú MS SR
Podanie informácie KR PZ na pôvodnú otázku položenú MS SR (zdroj: Igor Hraško)
Igor Hraško

Igor Hraško

Bloger 
  • Počet článkov:  78
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Folklorista, učiteľ a bývalý poslanec NR SR za Obyčajných ľudí a nezávislé osobnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu